Czy warto analizować współczynnik konwersji?

Właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę, że oferowanie dobrych jakościowo produktów czy świadczenie kompleksowych usług może nie być wystarczające, aby uzyskiwać odpowiednie dochody. Nawet najlepsza reklama i dotarcie do dużej grupy odbiorców tego nie gwarantują. Wszystko dlatego, że klienci w dzisiejszych czasach zwracają uwagę na pojedyncze detale. Wiele elementów sprawia, że finalnie nie dokonują oni zakupów, przez co współczynnik konwersji e-commerce zmniejsza się. Czy jednak rzeczywiście warto analizować ten parametr?

Dlaczego współczynnik konwersji jest tak istotny?

Właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę, że oferowanie dobrych jakościowo produktów czy świadczenie kompleksowych usług może nie być wystarczające, aby uzyskiwać odpowiednie dochody

Autor zdjęcia: Pricenfees

Trzeba zaznaczyć, że współczynnik konwersji e-commerce mówi nam o tym, jaki procent osób, które weszły na daną stronę internetową, wykonały określoną akcję (korzystną dla właścicieli danej lokalizacji). W przypadku sklepów internetowych jest to zakup produktu. Dobry współczynnik konwersji sprawia, że wyniki uzyskiwane przez daną firmę są na odpowiednim poziomie. To powoduje, że każdy właściciel sklepu internetowego – któremu zależy na satysfakcjonujących zyskach – bardzo często analizuje ten wskaźnik.

Czy współczynnik konwersji można zwiększyć?

Zdecydowanie tak. Trzeba podkreślić, że istnieje wiele sposobów, aby poprawić ten parametr. Wiele osób decyduje się na przeprowadzenie testów metodą A/B. Poza tym współczynnik konwersji e-commerce może być poprawiony poprzez zamieszczanie unikalnych i obszernych informacji o sprzedawanych produktach. Czasami nawet zwykły wygląd strony nakłania klientów do wykonania określonej akcji. Warto zaznaczyć, że często pomaga również wprowadzenie rozwiązań, które dotyczą rozmaitych problemów klientów, na przykład z dokonywaniem zakupów czy wyborem odpowiedniej dostawy.